Tjenare kungen ...

... heter en bra film. Så jädra inspirerande. Det var författarinnan till Söka min mors ro som sa att vi skulle titta på den så det gjorde vi. Jag är inne i en sån fas nu. Inspirationssamlande.

Jag är alltså i Stockholm nu och använder Lotus dator. Dumt nog glömde jag att ta med sladden till min egen dator ...

Igår var jag på Jakan och höll föredrag hos skrivarklassen. Spännande att vara tillbaka på en skola man själv har gått på. Hoppas att jag inspirerade hela högen till att våga satsa på sina drömmar ...
På kvällen stod jag på Restaurang Rabarbers scen och kläckte ur mig En helvetes massa hål.

Att vara i Stockholm är att få miljoner intryck varje gång man går utanför dörren. Dock har jag inte hälsat på kungen. Kanske skulle jag inte känna igen honom. Annalivet drog med mig till körsång i måndags. Det var läskigare än att stå på scen. Vi fick sjunga Livet är en fest.

Imorgon flyttar jag till Svinto. Där är livet aldrig pest.

Kommentarer
Postat av: Svinto

puss gullis! see ya tomorrow! vilken helg vi ska ha! tyvärr har jag upptäckt att det var lite mer än jag trodde att läsa, men jag får göra det jag hinner!

KRAM!

2007-11-14 @ 23:15:27
Postat av: annalivet

tjenare kungen! det var roligt att få ha dig som gäst. tack för att du diskade och slängde sopor. det värmer mitt förkylda hjärta. utställningen idag gick finemang. synd att du hade resväskan, annars hade du fått se en sväng. kramkram

2007-11-14 @ 23:39:27
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: Daniel

Thåström har nån koppling till den filmen, har glömt på vilket sätt...

2007-11-15 @ 19:12:43
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Daniel

Han har skrivit en låt till filmen som heter "Bara för mycket"

2007-11-15 @ 19:16:06
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Sara

Buhu, vad tomt det blidde när du åkte! Men du får ju ringa mig när du har kluster haha!

2007-11-19 @ 01:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0