Lyxförfattarinna

"Hjärter dam vänder blad för en ny eskapad, hon har börjat på en ny roman ... " - Lars Winnerbäck

image9

Det krävdes att komma bort, att få finnas i lyxen att inte behöva göra någonting ... Sky fixar datorer och jag skriver. Är tillbaka i mitt favoritstadium i skrivandet: det vilda skrivandet. Då jag bara sprutar ur mig allt jag kan komma på som har att göra med min nya story och mina nya karaktärer. Jag har alltid trott på mål som är möjliga att uppnå, att inte göra det för svårt för sig. Så förutom mina morgonsidor och spontana anteckningar skriver jag 3 sidor på min Polly Acer Laptop varje dag. (för Saras intresse: Times 12pt, enkelt radavstånd, inga radbrytningar eller nya stycken) Det bara forsar ur mig... karaktärsbeskrivningar, tankar, händelser om vartannat i en salig röra. Så här kommer jag att fortsätta ett bra tag tills jag har så mycket material att jag kan börja sortera och struktruera...

Än så länge är vad jag skriver om mycket hemligt, för att inte förstöra glädjen för mig själv... Allt jag kan avslöja är att språket är engelska (med inslag av svengelska) och miljön är i huvudsak Brighton. Just nu påminner det hela om ett enda långt brev, skrivet av någon som inte har någon som helst respekt för läsaren. :=)

Guud vad tråkig hon är kanske ni tänker ... en helt ny kultur utanför hotellets trädgård och hon sitter bara på verandan och skriver. Don't worry guys ... igår var jag ute och köpte ett par solglasögon. Sky hjälpte mig att pruta. Det är hemskt att känna sig rik och snoffsig (jämfört med balineserna) och man måste nästan vara oartig om man inte vill komma hem med tre kassar skräp...

Hur som helst, jag tänker njuta av min tillvaro som lyxförfattare innan vi lämnar hotellet nästa vecka för att resa runt på ön. Förresten ... man behöver inte åka till Bali för att bli lyxförfattare i en vecka ... jag rekomenderar följande till alla med skrivkramp:

*Packa penna, papper och eventuell laptop
*Ta några dagars semester hos en släkting/bekant på landet,
(eller checka in på ett billigt hotell i lugn miljö om du har besparingar)
*Betala din släkting, bekant, hotellpersonal för att serva dig med mat tre gånger om dan och drinkar däremellan om det behövs
*Undvik internet, telefon och mobil (om det inte är direkt skrivrelaterat)
*Strosa runt och hämta inspiration
*Släpp dina tankar fria!

Kommentarer
Postat av: SARA

Låter som du har det härligt, snygg bild du tagit förresten! Spännande att du skriver på engelska nu! Önskar dig allt gott sötnos och hoppas att er resa blir härlig! ta mycket kort! många kramar SARA

mailar dig sedan ikväll, om internet funkar, nu ska jag till skolan!

2007-03-22 @ 11:36:07
Postat av: annalivet

å lollo vad fint och fantastiskt det låter. håller med sara om att det var en tjusig bild. tack för alla schyssta skrivtips också. borde skriva morgonsidor i berlin. borde göra det på fredagar också. i morgon är det lämpligt nog fredag... och åtta dagar att jobba innan deutchland. njut och lev livet vännen!

2007-03-22 @ 21:21:34
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: lotus

jag ska verkligen ta tag i ditt förslag att ta in någonstans. hos vän eller släkting eller liknande. för att få skrivet. jag ska göra det. snart. men först ska jag arbeta arbeta arbeta i berlin och jag ska skriva en grund. komma någon vart. det är så spännande att man kan dö! ps. vilken vacker vacker bok du har!

2007-03-23 @ 09:13:32
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: lotus

vad exakt innebär morgonsidor. kan du förklara det för mig för nu vill jag veta!

2007-03-23 @ 09:22:42
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: annalivet

jag skrev nån typ av morgonsidor i morse, men jag vill också veta...

2007-03-23 @ 11:37:55
URL: http://annalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0