Inspirationens lustgård

image10

Här sitter jag och funderar, filosoferar och filar på mina karaktärers liv. Michelle. Det är så hon heter den nya huvudpersonen i den nya boken.

På Bali har de en något annorlunda namngivningsprocess. Första barnet får heta Wayan (eller Putu om familjen är rik), andra barnet får heta Made, det tredje Ketut, det fjärde Nyoman och om det blir fem barn eller mer börjar man om på nytt med Wayan. Man lägger även till prefixet "I" för pojkar och "Ni" för flickor. Förvirrande när alla typ heter samma sak, men när man blir äldre får man ett namn som har att göra med sin personlighet. Det är också ganska vanligt att balineserna tar sig an ett västerländskt namn. Killen i hotellbaren heter Jeffrey efter någon amerikansk skådis som hans morbror gillade ...

Imorgon lämnar vi hotellet och trädgården för att utforska det "riktiga" Bali. Ska hyra moped och köra runt i ungefär en vecka. Så om jag försvinner en stund från bloggvärlden vet ni varför!

p.s. om någon undrar så ändrade jag bara rubrik, detta är inget nytt inlägg. d.s.

Kommentarer
Postat av: sara

vad härligt det ser ut. underligt med namnen, varför är det så? kanske är det viktigt vilken ordning barnen är födda? tuffa fakta iaf.. stor kram

2007-03-26 @ 12:52:07
Postat av: lotus

vad snygg du är! och det kommer från hjärtat!

har träffat illustratören som ska göra verklighet av MIN bok idag. SPÄNNANDE!

2007-03-26 @ 23:26:46
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: annalivet

spännande med allt kulturellt och nytt. spara det som är intressant i din dagbok. jag håller med om att du var snygg som tusan på bilden.

2007-03-28 @ 00:32:30
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: annalivet

glömde, det ser gudomligt ut på bilden! hoppas du njuter darling!

2007-03-28 @ 00:33:40
URL: http://annalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0