Hej, hej Bali!

Vi har landat... men känner mig forfarande jetlagged och tyvärr lite hostig. Fast inte så underligt efter allt ståhej... vi anlände mitt under en stor högtid på Bali: Nyepi

Igår gick ett stort paradtåg genom stan med papé maché figurer som föreställde onda andar och demoner. Det hela går ut på att föra så mycket oväsen som möjligt för att skrämma bort det onda och idag, dagen efter är det en helt tyst dag (ungefär som långfredagen förr i tiden) då allt är stängt och man får inte lämna hotellet. Detta gör man för att lura i de onda andarna att allt folk har lämnat ön och då finns det heller ingen anledning för andarna att stanna...

image7


Good timing tycker jag... behövde verkligen en dag då man "inte får göra någonting". Känner mig ganska förvirrad, kan inte fatta att jag är här... blir lite smått yr när jag tänker på att jag inte har något "hem" längre... att det här är mer än en semester. Att vi faktiskt ska vara borta i MÅNADER, inte veckor... Well, jag brukar hantera stora förändringar genom att undvika att tänka tills jag är mitt i situationen och nu är jag här... wow!

Har i alla fall lyckats skriva mina morgonsidor och känner mig lite lugnare i sinnet. Märkte hur ur balans jag blev i hjärnan när jag hoppade över mina sidor både i lördags och söndags... Som tur är har jag en hel vecka att bekanta mig med mitt nya liv medan Sky jobbar... ska bara lata mig på hotellet, kanske ta en simtur i poolen och äta gratis mat...

Kommentarer
Postat av: lotus

det låter spännande! jag ser fram emot många bilder i bloggen och rapporter kring skrivande! spännande!

2007-03-19 @ 16:26:38
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: annalivet

vilket välkomnande! det måste kännas bra att komma till ett ställe där allt det onda skrämts bort. ha det nu riktigt underbart. ät och drick gott och gratis och sola och bada. samla kraft och energi. önskar jag vore där, jag med. all lycka lollo! ps. idag har det haglat i sthlm...

2007-03-19 @ 22:41:16
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: lotus

vilken är tidsskillnaden från dig till mig?

2007-03-20 @ 10:22:33
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: loi

jag ligger sju timmar före i tiden... alltså om klockan är 09.22 hos dig så är den 16.22 hos mig... tror jag...

2007-03-21 @ 03:21:32
Postat av: sara

ååå snygga figurer! häftigt. spännande med en annan kultur! Kram!

2007-03-21 @ 22:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0