Mitt barn!

Tre av mina nära vänner väntar barn till sensommaren/hösten. Jag kan omöjligen sätta mig in deras situation, men att hålla i sin egen skapelse var stort.

 

En dag kom storken (brevbäraren) med ett paket och däri låg

Punkindustriell hårdrockare med attityd



 

image44

 

 

Jag kan inte sluta bläddra, titta och känna! Min bror tycker att jag är schizofren som skriver om mig själv i tredje person, analyserar mig själv genom karaktärsscheman och även låtsas att jag är min karaktär ... men det är inget mot hur schizofrent det känns att läsa sin egen bok!

 

Det bästa är att även om jag hittat vissa födelsemärken och skönhetsfläckar (ord jag vill stryka och meningar som är klumpiga) så går det inte att ändra. Ingen och inget är perfekt. Man får acceptera sitt barn som det är och det är ett under!

 

Ni andra får vänta med att bläddra, titta och känna tills dopet (releasepartyt) i september. Jag är i desperat jakt på en lokal i Stockholm, alla tips välkomna!

 

Till sist ... TVÅ LÄNKTIPS

 

1. Jag har uppdaterat min Myspace www.myspace.com/louicepoetry82 med nya dikter och en sammanfattning av mitt liv och skrivande under juni månad klicka på June with Lou Ice

 

2. Författarcoachen Johanna Wistrand har än en gång tipsat om min blogg på hennes egen suveräna blogg med skrivtips: enbokblirtill.blogspot.com


Kommentarer
Postat av: Sara

ååååh vad fin! vad tjock den är! å rosa! och bild på dig, den fiiina bilden vad bra!

2007-07-01 @ 17:19:40
Postat av: Sara

baksidetexten hur är den? är det den man kan läsa på hemsidan?

2007-07-01 @ 17:20:25
Postat av: annalivet

woow, den är ju hur snygg som helst. svindlande. och tänk vad coolt att du ändå hittar fel och saker att förbättra. det visar ju att du hela tiden utvecklas. jag ser fram emot releasen som faan. lade på ett brev till dig igår. hoppas det kommer fram till dig.många långa söndagskramar från din vän på klippan

2007-07-01 @ 20:31:39
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: annalivet

och rosa innanmäte... längtar.

2007-07-01 @ 20:32:51
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: lollo

ja baksidetexten är den som finns på Författarhusets hemsida www.forfattarhuset.se och även på vissa e-bokhandlares sidor.
innanmätet är mer rött än rosa ... rosarött ... lite svårt att se på bilden. vackert i vilket fall!
tack för allt stöd, girls!

2007-07-02 @ 04:48:12
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: lotus

jag VET ju inte, men Nimrod som vi hade vår fest i? eller kafé edenborg som hyr ut för just releasefester och liknande?
jag har skickat ett nytt brev till dig i hopp om mer tur denna gång. nej, brevet blev inte för tjockt... bara några dikter som klipptes ner till minimal storlek.... jag tror på att någon misstolkat brevet som borttappad flaskpost - och slängt i det igen....

2007-07-02 @ 09:41:30
Postat av: Jo

Åhh... den är ju helt fantastisk boken! Jag vill ha en nu och bara titta på!! Du är så grymt duktigt lollo! Miss u.

2007-07-02 @ 13:14:57
URL: http://yopapirat.blogg.se
Postat av: Ellinor

Vad fin boken blev! Längtar redan nu till att få se den i varje bokhandel, samt högst upp på tio-i-topp-listan! Så fort den kommer ut i handeln, ska jag inhandla ett ex och därefter förkovra mig utan förbehåll!

2007-07-02 @ 22:04:29
Postat av: annalivet

sorry för att jag skrev fel titel på bloggen. jag vet inte vad det är för freud i mig? kollade med brorsan och han kan kompa mig. han kan kolla lokal också. för hur många?

2007-07-02 @ 23:06:00
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: lotus

har du något önskemål inför en eventuell läsning på releasen?

2007-07-03 @ 21:42:42
Postat av: lollo

temat på release-partyt är TONÅRSÅNGEST ... så anything på det temat som man vill framföra ... dikt eller sång eller dagbokstext eller text i allmänhet (skulle vilja ha öppen scen, men eftersom tiden kanske inte räcker till så har mina medarbetare d.v.s. Anna, Gisela, Lotta och Sara förtur.

2007-07-04 @ 10:40:53
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: Mattias

Ville bara gratulera, så här lite i förhand innan releasen! Stort Grattis!! [Smäller champagnekork]

2007-07-04 @ 11:58:57
URL: http://stand-up-blogedy.blogspot.com
Postat av: Pär

Hej!
Verkligen kul att den är verklighet nu, BOKEN. Tips på lokal:
Kafé Edenborg i Gamla stan. Min kompis som gav ut "Tala om klass" hade release där och de blev lyckat. Mysig lokal med fåtöljer (slitna) och böcker (vertigo). Ligger hörnet Tyska Brinken/St Nygatan. Kolla med dom.

2007-07-21 @ 00:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0