Känslor och skrivande

Jag minns att Lotus en gång sa att hon inte kunde skriva om hon var alltför glad eller alltför ledsen. (Hon befann sig i någon slags eurofori efter bokmässan) Enligt myten så lever alla slags konstnärer i känslomässiga stormar. Men hur ska man kunna skapa något när det blåser så väldigt? Hur ska man kunna skriva utan att det egna livet piskar sig in i fiktionen? Jag samlar på mig känslor, för att kunna skriva om dem senare, när vinden har vänt. Och det är tur att det finns dagböcker och vänner som man kan skriva e-mail och brev till under tiden ... Kommentarerna på bloggen muntrar också upp, tack så hjärtligt till alla som följer mitt liv och mitt skrivande!

 

Just nu är hon alltför ledsen för att skriva seriöst. Om en månad kommer hon att åka tillbaka till Europa. Ensam. Pojkvännen måste stanna i Thailand främst på grund av ekonomiska skäl. De har inte bråkat eller sårat varandra, men ibland måste man välja mellan kärleken och karriären. De kommer inte att göra slut, men ta ett uppehåll för att se hur allt utvecklas. Kontakt kommer hållas och chansen är stor att de återförenas i England i början av nästa år.

 

 

image46

 


Man kan också se det metaforiskt: Deras vägar har löpt parallellt under en lång tid, men nu svänger vägarna åt olika håll och de vet inte om eller var och när vägarna kommer mötas igen.


Kommentarer
Postat av: lotus

kärlek och värme och kramar och ljus och kraft och inspiration och längtar och allt! allt!

2007-07-12 @ 21:28:41
Postat av: lotus

det är sol idag och igår firade vi min födelsedag. jag tänkte på dig, hur kul det varit om du kommit. men jag tänkte att vi får ha verkliga skrivarträffar när du kommer. läsa och skriva tillsammans. vad säger du? göra lite övningar, dricka lite vin och ha det bra!
krrrraaam!

2007-07-14 @ 16:03:07
Postat av: nilla

hon skickar en jättekjam till henne. Hon hoppas att det löser sig sen med pojkvännen. Puss o klapp på huvudet!!

2007-07-16 @ 18:20:50
Postat av: annalivet

jag skickar styrka kraft och mod till dig från mig.
lots of love

2007-07-17 @ 13:51:21
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: Kinomoja

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2008-05-15 @ 08:51:37
URL: http://kinomoja.blog.ca
Postat av: Justinjeanett

Nice site, keep up the good work!

2009-03-24 @ 13:26:31
URL: http://justinjeanett.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0