Till er som är intresserade av lay-out-fakta!

Fakta från förläggaren:

*varje nytt kapitel att börja på ny sida = OK ( i Sabon regular, brödtexten i 11, rubrik i 12 fet)

*varje brev på ny, egen sida = OK (För breven till Kim kan jag prova annat typsnitt än Tekton.)

*varje "hål" på ny, egen sida = OK (Behåller gärna Sabon kursiv, så att vi får en ren bok med inte så många typsnitt)

*varje "del" på ny, egen  sida, (t ex "DEL ETT, HT98" ) = OK (alltid högersida eftersom det är en ny bokdel, därefter tom sida)

"Min tanke är, liksom din, att det ska vara luftigt, tydligt och lättläst. Det måste det vara eftersom boken är på 296 sidor."

(Som svar på Saras fråga... jo boken ser ganska annorlunda ut jämfört med det manus jag skickade in. Jag skrev med Times New Roman 12 och 1,5 radavstånd, 260 sidor.)



Kommentarer
Postat av: Anonym

åååh jag frossar i dessa fakta, you know I love it!

2007-01-10 @ 16:26:23
Postat av: Anonym

antar att jag inte behöver presentera mig :oD

2007-01-10 @ 16:26:41
Postat av: Saja

Todiloo!
Nu har jag kollat typsnitten, snygga! Det blir säkert skitbra!

2007-01-12 @ 12:13:41
Postat av: Knutalvilde

Lots of great info, keep up the good work!

2010-02-26 @ 08:02:40
URL: http://knutalvilde.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0