1 timma fiktion om dagen ...

Även om jag håller igång med estardpoesi/slam/performance poetry (1 gig & 1 open mic denna vecka) så saknar jag att vara involverad i något längre, i något som man kan försvinna i totalt...

Jag skriver fortfarande morgonsidor varje dag (enligt Artist's way 3 A4 handskrivet) där jag bara tömmer hjärnan på skit, men sen i fredags har jag börjat med 1 timmas fiktion om dagen. D.v.s. jag ställer klockan på 1 timma, öppnar ett blankt Word-dokument och speed-skriver. Min enda regel: det får inte vara dagboksskrivande, det måste vara någon slags fiktion. Om jag verkligen inte får till det brukar jag börja med att skriva om min dag i tredje person. T ex: "Louise vaknade av att fiskmåsarna skränade utanför fönstret..." Ofta är det så tråkigt att jag börjar förvränga min verklighet och vips är jag inne i nån fiktiv story! En ny roman håller på att födas, men på vilket språk?

Jag har fått reda på att någon som heter Ida ska göra omslaget till Punkindustriell hårdrockare med attityd. Hon håller på att läsa manuset nu för att få den rätta inspirationen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Min pappa köpte boken (I taket lyser stjärnorna) till mig och tyckte det var skoj att hon var från VÄXJÖ (?) (som jag) och att vi var lika gamla :oD Kul å se video med henne också!

2007-01-14 @ 19:31:50
Postat av: Sara

det var jag som sa det ovanstående och tack för peppningen nu kanske jag vågar ha kvar det...

Gud vad spännande med omslaget! Undrar vem denna Ida är då! :o)

Kram!

2007-01-14 @ 19:33:41
Postat av: annalivet

bra att hon läser boken. hoppas att ni är inne på samma linje. kommer du att ha något att säga till om? tack för skrivtipsen. jag suger åt mig.

kramkram

2007-01-14 @ 21:15:10
Postat av: lotus

spännande med framsidan. och jag undrar lite över detta med det mekaniska skrivandet. och med mekaniskt menar jag egentligen inte mekaniskt, utan mer planerat skrivande. jag klarar det till viss del, men är det verkligen effektivt? jag sätter mig på tricken och åker när jag behöver skriva. det ger också en del.
jag ska snart sända dig ny text. "broken dreams" är arbetstitel.

2007-01-15 @ 11:21:36
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: Jo

kära yster-syster .. beundrar att du har sån pli på dig själv! Här blir inte en rad skriven trots dina uppmuntrande ord... Men men, man kan inte göra allt.. bara nästan! Miss u!/ kram

2007-01-16 @ 17:23:30
Postat av: lotus

jag har fått en flåsare på min telefonsvarare!

2007-01-18 @ 12:12:41
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: Svinto

Lotta ---> Vad spännande! Haha! :o) Nävars, är det nån som skojar eller äkta vara?

Loi ---> Du kanske redan känner till sterlings billighetsresor mellan Arlanda och Gatwick, dessutom så kanske du inte behöver sådant så mycket nu heller men iaf... www.sterling.dk

2007-01-18 @ 14:18:09
Postat av: Tagemoa

I really enjoyed it. You have done a great job.

2009-09-07 @ 14:35:51
URL: http://tagemoa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0