Kreativ Kris

Enbart fokusering på egen text eller blanda in jobb med andras texter också?

Det har hittills fungerat jättebra för mig att jobba med eget projekt samtidigt som jag har "kritiserat" andras texter vid sidan av...

Men erbjudandet jag har fått nu är annorlunda: Att översätta en självbiografi från svenska till engelska. (73000 ord 271 sidor ) Och jag kommer att få betalt.

Min ursprungliga plan var att ta ledigt från ALLT och bara finnas i Thailand i c:a 4 månader med en enda uppgift: att börja på en ny roman. Men hjärnspöket får mig att tvivla. Vill jag ens skriva en bok till? Kommer jag någonsin att komma igång? Tänk om jag inte kan... Mina idéer kanske inte funkar, tar slut, sinar, blir pannkakor...

Om jag tar mig an översättningsjobbet är jag rädd att romanskrivandet kommer att hamna väldigt långt åt sidan...

Samtidigt som det skulle kunna gå att kombinera. 3 dagar roman och 2 dagar översättning och 2 dagar helg... Jag har sex månader på mig med översättningen. Kommer det att funka? (Och klarar jag verkligen att översätta till engelska, blir det inte för svengelskt? )

Tack tack, ni kära vänner som har tagit er tid att sätta er in i min situation! Jag blir helt rörd över hur kloka ni är... Alla tycker att jag ska tacka ja... (Och det är ju intressant ur språksynpunkt eftersom jag är splittrad och inte vet vilket språk jag ska använda till nästa bok, kanske ett nödvändigt steg på vägen...)

Mitt i alla tvivel och kval drog jag ett "Angel card" ur Skys lilla svarta skinnpåse och fick upp:
SYNTHESIS ( = the process of combining objects or ideas into a complex hole)

Kommentarer
Postat av: annalivet

hade totalt missat detta inlägg, men det var ju intressant. vet inte vad jag tycker och tror om sådana kort men det är ju sannerligen spännande. och återigen lycka till vännen.

2007-02-10 @ 01:32:53
Postat av: Troyoline

This is my first time visiting this site and I found it very informational as a whole. I am so delighted in finding your website!

2008-12-16 @ 15:57:21
URL: http://troyoline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0