Nässjö


image69

Jag bor i Nässjö
Tillfälligt

Det är svårt att acceptera
därför måste jag lägga till det där
Tillfälligt

Jag har fobi
för att säga hej
för att se folk i ögonen
för att gå på stan

Det är mest bara i Nässjö
som jag har denna fobi
för där finns folk från förr
såna som vet vem jag var
när jag gick i ettan och hade hockeyfrilla

Jag vet vad de har för gamla bilder av mig
för jag har samma gamla bilder av dem
Tiden har frusit fast
i snön under bussen

Jag tror jag har svårt för hej
för jag är rädd för att inte få ett hej tillbaka

Jag är inte rädd för att ställa mig upp och prata
för hundra okända människor
men livrädd för att möta
en ensam människa
som jag en gång kände

Igår var jag på krogen
förr hette den Haddock
nu heter den D-bar

En gammal punkkompis lillasyster
fyllde 18
Det var kul och jag var inte rädd
för det var nya människor
och jag kände mig som 18 igen
fick även visa leg när jag köpte folköl

Min debutroman utspelar sig i Nässjö
den handlar lite om mig
men mest om andra

Det är pirrigt
jag ska besöka mitt gamla gymnasium
och prata om
punkindustriella hårdrockare med attityd

Jag bor i Nässjö
Tills vidare.











Kommentarer
Postat av: lotus

och lite i skrivarhålan under loftet hemma hos mig ska du bok, faktiskt! och jag försöker skriva dikter som det bara blir hål i.

2007-08-30 @ 16:37:25
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: annalivet

spännande att du ska till gamla skolan och prata BOKEN. min sociala fobi är märklig. ibland av, ibland på. oftast låtsas jag inte se folk, det brukar de gå med på. plus att jag har telefonskräck.

2007-08-30 @ 19:41:47
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: SvintoSara

Hade du hockeyfrilla?! Fy fan vad coolt!

2007-08-30 @ 23:29:04
Postat av: SvintoSara

ANNA ---> Jag har också telefonskräck! Telefoner är fruktansvärda manicker. Jag brukar inte svara. Det ringer inte så ofta heller.
LOI ---> Nässjö is not enough (för att traverstera på en Bondfilm) & "There´s no eeeeend to the possibilities!" -Jim Carey i Cable Guy
(jag kan inte stava flera ord här ovan, men det skiter jag i, så gör det du med. you know vad jag menar)

2007-08-30 @ 23:32:48
Postat av: SvintoSara

GRATTIS TILL NOVELLEN!!! Vilken är det?

2007-08-30 @ 23:44:34
Postat av: SvintoSara

Försök tänka att det är kul att vara hemma nu när du vet att du inte kommer att bli där så länge... träffa familjen, släkten, se staden du just skrivit en bok om... kanske behöver du återuppfriska några minnen? Inte så kul om du inte minns Nässjö om du sedan ska tala om Nässjö, du får se det som ett jobb helt enkelt. Men jag vet hur det känns att vara i sin hemstad, det är himla svårt att se det på ett annat vis. Men snart är du ju här :o)
Nu ska jag till Centralen och köpa böcker! KRAM!!!

2007-08-31 @ 16:59:50
Postat av: Daniel

Snö redan i Nässjö? =)

2007-08-31 @ 17:37:26
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Johanna Wistrand

Hej Lollo!
Jag utmanar dig härmed att berätta 8 saker om dig själv i din blogg.
Hälsningar
Författarcoachen:
www.forfattarcoachen.se

2007-09-01 @ 18:04:34
URL: http://www.forfattarcoachen.se
Postat av: lollo

tack för alla kommentarer! det är ganska okej att vara i nässjö ändå. nästan som ett studiobjekt. har varit ute två gånger och blivit fascinerad av alla människor ;)Sara, du har rätt i att jag behöver friska upp nässjöminnet lite.
Daniel, nej det är inte snö än som tur är. men tyckte att bilden var lite nässjötypisk
Johanna, jag ska anta din utmaning ... om jag vågar ;)

2007-09-01 @ 22:59:38
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: SvintoSara

Tjo Och Chim... de verkar inte ha så mycket ljusgrux på IKEA ändå... jag vet inte var man kan hitta... det är ju lättare runt jul... men kanske har de grejor fast man inte kan se det på internet? Njäää strange...

2007-09-02 @ 08:00:36
Postat av: Jwan

Bra skrivet :D

2007-10-20 @ 17:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0