PYJAMASDAG

Allt känns så mycket bättre när man har en pyjamasdag och inte lämnar huset. Har fått en massa gjort idag. Bra, Lollo!!! Måste peppa mig själv... men får ändå lite ångest av att bara sitta framför datorn och dricka för mycket te och äta för många kex...

Har forcerat genom flera kapitel...

FÅNGA MÅNEN (Små ändringar, pappan blir arg för han har hittat kvittot med de 2 folkölen som mamman köpte till Amanda. Utegångsförbudet ett faktum)

NÅGONSTANS I LUFTEN (Bestämt mig för att Kim inte är speciellt arg, men att Amanda blir irriterad för att hon oroat sig över att säga förlåt för Eddie)
KÄCKE FÖR ATT TYCKA OM MIG (I stort sett oförändrat. men lagt in att Marie bjuder med Amanda till Sthlm för att Street Angels ska vara förband på av Dannys syrras gig, men Amanda  har ju utegångsförbud.)
PYTHAGORAS SATS (Tidigare hette detta kapitel HA ETT BRA UNDERLIV men jag har lagt in ett större bråk här om att Amanda inte får åka till Stockholm och surar. Dessutom har hennes mamma hittat en kondom i Amandas jeansficka när hon tvättade.)

SÅ JÄVLA SKENHELIG (Små ändringar. Amanda känner sig som ett hål i stammen på sitt släktträd)
HÖSTLOV (En uppsats som Amanda skriver på lovet. Hon har tråkigt när Marie är i Sthlm. Hon kan inte ens plugga för pappan har tagit med hennes skolböcker till jobbet!)
MÖTET MED MARIE (Amanda möter Marie när hon kommer från Sthlm. De fikar på Haddock och Amanda får massa presenter. Amanda upptäcker att under alla Maries armband har hon röda ärr.)
HÖSTLOV (Amanda skriver om sin uppsats efter att att hon träffat Marie)

Och nu ska jag knyta ihop andra delen på något sätt...
PLASTPUNKARE (Amanda kommer tillbaka efter lovet med de nya grejerna som Marie köpte på Blue Fox. Blir kallad plastpunkare)
DOFTA VANILJ & VARA KAL SOM EN NAKENHUND (diskussion med Kim om feminism m.m.)
FRIGÖRANDE DANS (I detta kapitel håller Marie och Amanda i gympalektionen. Och här tänker jag även lägga in incidenten som jag tog bort i del ett. När Danny drar in Amanda på toan och är hårdhänt.)

Andra små grejer:
*Street Angels gjorde ett misslyckat gig i Sthlm. Fick bara spela en låt. Och fick dålig recension. Amanda tycker synd om Danny pga detta och därför händer toagrejen
*Är inte klar över såren på Maries armar. Vet inte hur dramatiskt jag ska göra det.
*Kim har jobb på Smålandstidningen och har inte lika mycket tid för Amanda

*Kul att skriva 2 höstlovsuppsatser. Men vet ej om det funkar att komprimera händelser på det viset.

*Har tagit bort flera kapitel: Hela Stockholmsresan och kapitlet LUST ATT FISA där Amanda städar. +HÖJ RÖSTEN, PUMPA INTE BRÖSTEN och DEN ENDA SOM SAGT NEJ.

*Denna del kommer alltså sluta med FRIGÖRANDE DANS (ska komma på bättre titel snart) Och del 3 får börja med 18-årskalaset och marknaden

Well, well... jag ska jobba mer med de 3 sista kapitlen av del 2 imorgon!

Kommentarer
Postat av: Svinto

Hej Sötnos!
Vistelsen hos dig har hjälpt mig mer än jag först trodde! The Artist Way kom idag! Jag började idag med konstnärsträff och flödesskrivning...jätteskoj! Så nu kommer jag vara lite självupptagen för att komma igång med mitt eget men kommer förstås kolla in häör och läsa din bok och försöka hjälpa till om jag kan men msåte verkligen peppa mig själv nu, det känns som om det kan behövas rätt mycket, tvekar hela tiden men idag har varit en härlig dag, jag har suttit 4 timmar på kulturhuset på olika platser och skrivit 20 sidor... well well ska starta en blogg för att nedteckna mitt nya skrivarliv! men fortfaqrande väääldigt rädd för skrivandet! (!!!) mamma vill läsa din bok förresten. kraaaaaaaam PS. tack för allt stöd och uppmuntran!!!

2006-09-04 @ 19:00:47
Postat av: annalivet

hello darling! jag har också varit i england, men åt manchesterhållet. närmare bestämt shropshire. hade det underbart och var salongsberusad mest hela tiden. vad duktig du är som kämpar på med manuset. jag hade första skrivardagen i fredags. skickar lite dikter till dig om en stund. hugs n luv

2006-09-04 @ 20:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0