ÖKA DRAMAT

Yeah... nu har jag jobbat med sista biten av DEL TVÅ. Speciellt med att ÖKA DRAMAT och FÖRDJUPA KARAKTÄRERNA (som Författarhuset ville)

Jag tänker avsluta DEL TVÅ med kapitlet FRIGÖRANDE DANS (och börja DEL TRE med 18-årskalaset)

För att öka dramat har jag lagt in den sexuella konflikten med Danny Demon. Han står utanför gympasalen och väntar efter Amanda och Maries danslektion. Han säger att Amanda ska få Street Angels demo, så de går mot hans skåp. Men hamnar på toaletten och Danny "känner på" Amanda. (detta är taget från tidigare kapitel i del ett MEN DET KOMMER INGET SKÖNT)

En annan grej för att öka dramat: Amanda upptäcker att Maries telefonnummer är klottrat på skoltoan. Att man kan ringa henne om man vill... ja ni vet vad ;)

Marie-konflikten börjar bli lite väl dramatisk... hon hade tydliga skärsår på armarna när hon kom hem från Stockholm och går numera omkring i långärmat. Amanda vill inte riktigt fatta. Marie säger att hon bara har rakat sig och slant. Att hon inte gillar kroppshår.

Josefin-situationen: Hon har gått upp ett par kilo, men de har naturligtvis satt sig på rätt ställe. Men Erika påpekar att Alexander måste tycka att Josefin är jobbig som ringer hela tiden. (min tanke är att det ska visa på att Josefin är livrädd för att  bli ensam. hennes föräldrar är rätt gamla och hon är enda barnet) Men jag vet att Anna Liv vill att Josefin bara ska vara en bitch rakt igenom!!! För visst finns det såna... eller..?


Kommentarer
Postat av: Svinto

klart det INTE gör! (finns folk som är bitchar rakt igenom) men det får isf inte bli för tydligt att hon också är osäker bara en liten markör räcker...

2006-09-05 @ 23:02:18
Postat av: annalivet

exactly! jag håller med svinto. en liten markör blir bra. hoppas nässjö var fruktbart och underbart.

hugs n luv

2006-09-10 @ 20:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0