Maries ärr

(Nej du har inte blivit knäpp, Anna ;) Maries ärr har tillkommit i min senaste omskrivningsversion som bara Sara har läst.)

 Jag blev ju lite kritiserad för att karaktärerna inte var komplexa nog... så jag tänkte att Marie kunde ta ut sin ångest över föräldrarnas skilsmässa lite mer... att hon skär sig ibland. Men hon skyller på att hon har så håriga armar och måste raka sig. Kanske är detta överdrivet??? Jag tror att jag blev väldigt influerad efter att ha läst Vingklippt Ängel av Berny Pålsson. Men å andra sidan är inte Marie så extrem, hon bara skär sig ibland och inte speciellt djupt. Bara ett litet tecken på hennes osäkerhet/utsatthet....

Tacksam om någon har erfarenhet i detta ämne... jag menar det finns ju många som mår smådåligt utan att gå hela vägen... Jag hade ätstörningar men var aldrig så extrem att jag slutade äta helt. Tror att det är många som lever på gränsen. Som typ dricker mycket men inte är alkolister. Bara nästan...
Så Marie kanske kan vara en rakbladstjej, men inte en extrem sådan... vad tycks?

Kommentarer
Postat av: Ängeln

med tanke på att vi båda är från nö så borde ångesten inte vara så svår att plocka fram igen...

jag väntar med spänning på nästa bokmässa!

2006-09-27 @ 23:11:37
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: lotus

tanke: anknyter inte titeln på boken med johanna nilssons roman "rebell med frusna fötter"? det kanske bara är jag...

2006-09-29 @ 18:37:54
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: annalivet

jo, jag håller med. vi är väl många som varit på gränsen, men vi räknas faktiskt också. allt behöver inte dras till sin spets för att kännas. man har rätt att testa och känna och räknas för det med. så även om jag som sagt inte inte läst om maries ärr så tror jag på saken.

2006-09-30 @ 00:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0