ERIKA -mer plats???

Yes! Nu är jag klar med omskrivningen av DEL TRE (förut andra halvan av del två, från och med marknaden till och med Hultsfred)

Fler små ändringar:

*Singellistan döpte jag om till Bevis-listan (bevis på att Amanda tror hon är en hora när hon har varit hemma hos Jonte.)
*Det kommer fram en smula att Amanda saknar Jonte på Hultsfred. Danny Demon drar än en gång fördel av hennes sårbarhet, men han smörar lite mera, berättar att Amanda var hans första kyss...
*Kim blir mer knarkig och lite mindre präktig. Efter Englandsresan  bakar hon haschkakor och hon röker en joint på Hultsfred, men vill inte bjuda Amanda.

Lotta tyckte att ERIKA skulle få mera plats. Anna och Gisela har svårt att förstå att det någonsin har funnits en vänskap mellan Erika och Amanda. Så jag lade in en något mer nära dialog när de möts på Haddock och fikar efter Amandas första sex. Bakgrunden med Erika anas också i breven till Kim som numera rätt och slätt heter HÅL.
Erika är en viktig del av Amandas förflutna, men nu går de olika vägar. Jag skulle gärna skriva mer om det, men var får det plats??? VAR och HUR skulle jag kunna klämma in mera Erika???

(I helgen ska jag fundera över vad jag ska göra med Jonte. Har tänkt göra en liten minidel i typ 3 kapitel efter Hultsfred. Kanske använda Du-form.)

Kommentarer
Postat av: annalivet

jag gillar att du redan nu gett erika mer plats. det är fint att man anar deras förflutna. kanske kan amanda mindre aggressiv i sina tankar kring erika. jag gillar att hon hela tiden kommenterar hennes fetma i sina tankar, men hon skulle kunna vara mer ambivalent och kanske ringa nångång. eller i varje fall tänka tanken, men sen skippa den. det finns ju en sorg i att upptäcka att man vuxit isär. och även om de numera är olika har de ju en beröringspunkt i och med street angels... kanske kan amanda vilja utnyttja det på något sätt för att komma nära demonen?

2006-09-27 @ 19:20:14
Postat av: låtta

jag tycker inte att det behöver växa någon aggro mellan dessa två forna bästa vänner. det känns inte som att det behövs, och jag håller med om att amanda ibland i alla fall kan få tänka tanken på ett samtal. jag tänker bara något gemensamt minne. någon gång. en kommentar. en blick. samförstånd? något litet. det behövs ju INTE mycket. bara hint!

2006-09-28 @ 19:06:52
URL: http://kreckla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0