Ännu mera sluttamp...

Ja, jag är ivrig idag. Men jag måste sammanfatta vad jag har gjort för att kunna fortsätta.

ALLA FÖRSLAG OCH ALLA KOMMENTARER ANGÅENDE SISTA DELEN och även TIPS PÅ  SLUT AV BÖCKER I ALLMÄNHET UPPSKATTAS!!!

Sara, du har rätt i att det är det STORA i det LILLA som räknas. Har tänkt mycket på att det kanske är ett pris man måste betala för att vara snygg och cool...

Skrattade gott åt Lottas förslag att Danny skulle få vårtor på snoppen och skära bort dem själv... hahaha. Jo, han behöver straffas mer. Men jag har en annan plan som har med knivar att göra...

En annan grej: I FÖRSVUNNEN- kapitlet tänkte jag hinta att mamman och pappan och Gunilla har varit på bussresa till Prag tillsammans. (bild på kylskåpet) Att de liksom har blivit polare alla tre. Pappan uppskattar Gunillas sällskap (som kompis alltså) lika mycket som mamman men skulle aldrig erkänna det.

Tanken med att pappan dyker upp utanför studievägledaren är att han själv vill söka till högskolan. Följer upp Annas tips att förstärka Amandas ånger över att hon rivit sönder ansökningsblanketten...



Kommentarer
Postat av: annalivet

jag hejar på att du ska ge pappan mer plats. jippi. men var försiktig så du inte ändrar hans roll i amandas liv. han ska fortsätta vara en tönt och en jobbig typ men samtidigt en trygghet.

2006-09-30 @ 00:42:37
Postat av: annalivet

böcker ska sluta lite lagom öppet. man vill inte bli skriven på näsan men heller inte bli lämnad i sticket. någon slags vägledning måste finnas. något mål måste vara i sikte. flummigt men sant.

2006-09-30 @ 00:48:51
Postat av: annalivet

och jag tycker också att danny ska straffas mer. det kanske kan ske subtilt. man har redan tidigare fattat att det kanske inte går så bra för hans band som han låter påskina, men de kan ju bli sågade mer offentligt så att det blir svårare att släta över? trots att han gör sitt bästa liksom?

2006-09-30 @ 00:51:48
Postat av: låtta

det låter bra med kniv =) det behöver verkligen inte vara subtilt när dom ändå är fulla! utnyttja det!

2006-09-30 @ 19:27:57
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: Daniel

Böcker ska sluta:
1. Lite oväntat så att man inte så lätt kan förutse slutet.
2. Gärna att saker o ting från flera håll i boken knyts ihop. "knyta ihop säcken"
3. Gärna med några rader som gör att läsaren själv får använda sin hjärna att fundera vidare +att möjlighet att skriva en uppföljare ska finnas.

2006-10-01 @ 19:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0