TUSEN OCH EN TID

Igår insåg jag vad mycket TID jag plötsligt har när Amanda inte ockuperar min hjärna!

Jag insåg även att jag saknar Sky som har varit i Thailand i 3 veckor och ska vara borta i 2 till... Det har liksom inte funnits tid att sakna förrän nu... Jag var alldeles överväldigad igår, kändes som om jag kom tillbaka till LIVET. Jag gick till en park och matade duvor med brödsmulor och upptäckte att höstlöven var fantastiskt fina även i England!

NU SKA JAG:
*vara mer social, fika, gå ut
*motionera mera
*LÄSA mer
*SOVA mer
*skriva mer dikter, gå på mer poesiaktiviteter, skaffa mer "gigs"
*planera inför att troligen vistas några månader i Thailand nästa år
*träffa en engelsk tjej som ska flytta till Stockholm och eventuellt ge henne lektioner i svenska
*börja dricka alkohol igen (med måtta! läste en bok som heter '"alcohol and the american writer" ganska skrämmande hur drickandet har romantiserats och ignorerats som en sjukdom bland många författare.)
*kanske, kanske fundera över vad nästa bok ska handla om...

MEN FÖRST SKA JAG... koncentrera mig på att skumma igenom mitt manus en sistsistsistsista gång och e-maila iväg det till Författarhuset senast söndag.

1 000 000 tack till Anna Liv för dina sista kommentarer. Hon undrar om "Amanda kan vara riktigt så mogen och klarsynt vid sin ålder och med "övergreppet" i så färskt minne" (alltså när hon filosoferar kring Danny i slutet) Vad tror ni andra??? Blir det för präktigt???

Tack också till Språkpolisen... jag misstänker att det är min broder Daniel!

p.s. Anna Liv undrade också om det blir "Release-fest" på Haddock. Jag säger bara R.I.P. Haddock är numera ett flashigt ställe som inte är flashigt och heter "D-bar" Release-festen kommer nog bli i Stockholm och ni är alla inbjudna. Mina kritiker som hedersgäster! d.s

Kommentarer
Postat av: lotus

Ja för jag ska ju läsa, och utmanar de andra att också göra, så det är klart att det måste bli en releasefest. ja, och idag har jag haft en stårlande lägerdag. det blir berlin imorgon, så nästa vecka har jag förhoppningsvis färska texter att sända dig. så att du inte ska gå sysslolös menar jag.... =)

2006-10-31 @ 16:28:27
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: Sam

Toodiloo!
Vad härligt det låter och vad duktig du har varit! Ditt nya liv låter också spännande! Du får inte glömma att skriva ner vad som händer häri så att man får hänga med lite... Grattis grattis till en färdig bok! Det msåte firas! Kram!

2006-10-31 @ 16:34:05
Postat av: annalivet

jag säger som Chicago; "you´re the inspiration."

2006-10-31 @ 21:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0