En del för varje termin

Eftersom boken spänner över hela gymnasietiden tänkte jag ha 6 delar, 1 för varje termin:

HT98 (nuvarande DEL ETT)
VT99 (superkort del som endast innehåller ett brev till Kim om gymnasiets våndor)
HT99 (nuvarande första halvan av DEL TVÅ som förut började med nyår, men som nu börjar med sex&samlevnad och slutar med frigörande dans)
VT00 (nuvarande andra halvan av DEL TVÅ som börjar med marknaden och slutar med hultsfred)
HT00 (kort del om förhållandet med Jonte med månadsrubriker)
VT01 (nuvarande DEL TRE som är sista delen)

Kommentarer
Postat av: Svinto

Jag tycker indelningen låter som en bra ide, annars kan man undra var någon termin tog vägen...har inte sååå stor koll på hur saker och ting blir uppdelat men det blir säkert prima ballerina :o) Jag tycker brevet till Kim gör Amanda mer djup,här filosoferar hon VERKLIGEN om världen, det var ju sådant som förlaget ville ha mer! livsåskådning... Jag tycker kanske att brevet kan vara längre ändå! Men tycker även att det som står är bra avvägt och viktigt. Amanda stannar upp och tänker till, resten av terminen hinner hon inte skriva något... det händer för mycket...

2006-10-08 @ 23:04:31
Postat av: Svinto

Jag är på väg in till skolan för att lämna in min text. Im a little nervous... men det är ju ingen ide egentligen för nu har jag ändrat och knäåpat i en evighet. Det är ju bara en övning! Jag läste upp den för Claudio igår, andra texten bara han får höra som jag läst... Han tycker att jag skrev vackert, väljer fina ord och har många fina detaljer :oD. Han är så sööt, vilken man Loi! puss å hej

2006-10-09 @ 09:24:38
Postat av: annalivet

hallå darling. jag tycker också att uppdelningen låter schysst. kanske två brev istället för ett långt. ett som skrivits senare och med lite tillbakablick? det behöver inte vara långt utan kan vara skriven i hast. jag gillar brevets utformning men tycker du kan fundera lite över amandas sätt att uttrycka sig. gärna lite mer tonnårs-tugg? även om jag är medveten om att man låter äldre när man skriver än när man snackar i den åldern. hmmn.

2006-10-10 @ 18:16:51
Postat av: annalivet

funderar lite över stycket som börjar: "Tänk om man kunde samla all världens kläder i ett jättelikt rum och radera mode och stilar ur allas minnen." kan det förenklas lite? amanda har helt klart en poäng men det blir lite rörigt för mig.

och kom ihåg att du är bäst. det är så spännande. all lycka med slutklämmen! känn dig stolt!

2006-10-10 @ 18:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0