dikt på slutet av Amanda

En helvetes massa hål
 

Hål i öron och näsor, vårtor och tungor. Hål i byxan, fickan och trosan. På knäet och i baken.

 
Klippta hål, borrade hål, skjutna hål. Hål som är naturliga, hål som vi gräver, hål  som vi gräver åt andra och trillar i.

 
Hål i familjeharmonin, skyddsnätet och rättsystemet. Hål i horisonten, hål i ozonlagret och hål i rymden.

 
Bottenlösa hålor vi bor i, hamnar i eller flyttar ifrån. Hålor vi hatar med all vår kärlek.

 
Hål i hopp, hål i hoppet, hoppa i hål.

 
Hål i kroppen och knoppen. Rumphål, kisshål, knullhål. Hål i hjärnsubstansen och hål i hjärtkammaren.

 
Laga hål, täta hål, fylla hål, hela hål

 
Skål!


 

(har tänkt att detta är en dikt som Amanda har skickat till Kim, men i den nya versionen har Kim försvunnit med breven på slutet, men på studentdagen upptäcker Amanda att hennes "hål" har blivit publicerat i Smålandstidningen. bevis på att Kim lever... vad tycks?)

Kommentarer
Postat av: Svinto

Hej! Hmm spännande dikt! Gillar den! Har precis läst del 3, det sista du skickade till mig! Det blir bara bättre och bättre! Jag har gjort ett par få anteckningar, bara där jag inte hänger med... men jag har massa favoriter också... MASSOR men jag orkar inte skriva ner alla, kanske tar med några stycken :o) Well mailar dig nog detta nu! Kram!

2006-10-03 @ 00:49:13
Postat av: annalivet

jag tycker att det är toppen. skitbra, trovärdigt skriven dikt av amanda och tanken att den ska vara publicerad i smålandsbladet är genial. jag har läst dödens väntrum, mailar lite kommentarer på det till din mail istället. tusen tack för dina tankar kring mina dikter också, även om jag inte hunnit kolla på det ännu.

Skål min idol!

2006-10-03 @ 23:16:11
Postat av: annalivet

hmmn,jag kommenterade dikten nyss, nu syns det inte längre här. skumt. fast kanske kan du se ändå sen? iallafall vill jag tacka från tår till hjässa för dina utförliga kommentarer kring mina dikter. nu har jag massor av skrivlust att ta tag i på fredag, om inte förr. jag har mailat dig också.

skål för min bål!

2006-10-03 @ 23:54:30
Postat av: Saja

Hej. Dödens väntrumkapitlet. Jag tycker det är lite svårt när man inte vet vad som skall sitta runt omkring. Du ändrar ju helt persektiv här och allting... det kan vara fint om det passar med kapitlen runt omkring, som en förändring...nu händer något på allvar på liv och död... men jag är inte så säker på att jag gillar den stora förändringen...det kanske bryter för mycket från jagpersektivet... Men det skulle kunna funka... i sådana fall tycker jag inte att du behöver beskriva så noggrant vilka det är som slåss... du behöver bara beskriva en deltalj i var slagskämpes klädsel och läsaren kommer att förstå vilka det är. det blir lite väl pedagogiskt här, om du förstår vad jag menar: du beskriver mer än du behöver. samma sak med "det röda är inte ketchup" och "antagligen handlar det om affärer där droger är inblandade" men det är alltid läattare att ta bort än att lägga till :o) Jag tycker som sagt att detta kapitlet kan bli en bra brytning mot resten av texten, när allvaret kommer in, men det beror på hur du har tänkt få in det mellan andra kapitel och hur det blir då... kanske kanske är det lite föör dramatiskt men som sagt svårt att säga när man inte har mer text... (jag flummar som vanligt)

2006-10-05 @ 01:16:04
Postat av: Svinto

jag gillar månbeskrivningen :oD by the way

2006-10-05 @ 01:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0