TITEL... DEL TVÅ

Tack för alla synpunkter!

Jag hoppas att man ska bli nyfiken istället för att rygga tillbaka. VEM ÄR EN RIKTIG PUNKARE LIKSOM? Det finns ju jättemånga högstadie/gymnasietjejer som färgar håret svart och piercar näsan och kallar sig för punkare utan att veta mycket om punkens historia. Men de är desperata efter någon slags IDENTITET, något som kan chocka föräldrarna som är sååå tröga (som man tycker i den åldern, även om man bor i en bra familj) Dessutom tror jag att även de med värsta tuppkammarna och säkerhetsnålar genom öronen tvivlar på sig själva...

Vad jag hoppas är att alla som är intresserade av alternativa sätt att leva ska tycka att det är en häftig titel. Jag har inte skrivit boken för "Josefin-typer"... (jag menar inte att stänga ute folk, men man kan inte skriva för varenda människa)

Jag var själv en MES när jag gick i nian, men jag lockades av allt som hade med punk och hårdrock att göra. Det är det som är grejen... sökandet. Tror att tjejer som vill ha något annat än toplistemusik kommer att dra sig till en titel som "Punkindustriell hårdrockare med attityd." (även om de själva inte har några planer på att tupera håret eller köpa kängor) När jag som 16-åring läste Unni Drougges "Jag, jag, jag"! som är en vuxenbok förändrades hela min syn på sex och kärlek och identitet. Vad jag först blev lockad av var omslaget med en kaxig tjej klädd i svart och mycket kajal som satt grensle över en stol.

Min förläggare på Författarhuset tycker så här: "För övrigt gillar jag din udda titel. Den sticker ut och fångar intresset."

Kommentarer
Postat av: Daniel

Kan den inte vara en subtitel? Jag kommer inte på nåt bra exempel men liksom "XXXXXXXXX - Punkindustriell hårdrockare med attityd"

Och x:en med större stil och det andra men ganska liten.

2006-11-10 @ 07:34:50
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Svinto

Jga håller med Daniel! :oD

2006-11-10 @ 13:40:17
Postat av: lotus

jag tycker såhär har jag kommit fram till, och förläggarens ord fick mig att väga över: romanen handlar om att söka titel och etikett. att vara någon. jag var också mes när jag gick på högstadiet och gymnasiet, därför vet jag en del =)titeln som den är, är en etikett och en titel som amanda får. den är ju tematisk som den är! inget tillägg. bara detta. bilden får tala för det andra!!! det är ju ördelen, att du kommer att ha en formgiven framsida, och att den också kommer att kunna tala.

2006-11-10 @ 14:49:42
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: annalivet

förlåt min frånvaro. jag har varit och är ruskigt förkyld. har skummat lite på vad du skrivit den senaste veckan. har funderat fram och tillbaka. tycket att lotus har en klar poäng i sitt inlägg här ovan. först var jag lite tveksam till titeln. tyckte den var krånglig och stel. men den kanske inte är så dum?

2006-11-10 @ 18:58:59
Postat av: jo...

jag tycker titeln är cool!( fast lång kanske..) Tänkte bara komentera en annan grej du skrev... det är förbannat myckt mer punk att köra en säkerhetsnål genom kinden och färga hårt svart för att göra uppror mot sina föräldrar(och allt annat..) än att göra det för att man vet en massa om punkens historia..Är ju inte punk alls att veta en massa sånt trams! Kram

2006-11-11 @ 14:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0