Tekniska problem

"Du (har) lyckats göra den nya versionen bättre. Det är mer fart, mindre upprepningar och mer nerv. Nu återstår bara att se om de sista hundra sidorna håller lika bra."

Igår fick jag ett tjockt paket på posten. Halva mitt bearbetade manus med anteckningar från min förläggare. Som tur är anmärker han mest på småsaker. Typ syftningsfel, stavfel och slarv. (jag återkommer till andra funderingar han har angående hålen/breven till Kim  i senare inlägg)

En hel del layout-fel också... Hjälp! Jag är verkligen oteknisk och Sky tycker det är svårt att hjälpa mig eftersom jag har svensk version av Word.

Är det någon som vet hur man gör TALSTRECK? Jag har hela tiden använt litet bindestreck (-) men antagligen ska man använda ett långt streck för repliker. Om jag håller ner shift blir det bara ett underscore (_) Och sen har jag gjort nytt stycke/indrag med tabb och det "får" man inte heller göra, utan man ska använda linjal eller inställning.

(i och för sig kan jag maila förläggare och fråga, men ofta brukar ni kära vänner och språkpoliser vara bättre på att förklara;) ifall ni orkar)

Kommentarer
Postat av: Ängeln

om jag inte missminner mig ska talstrecket finnas som symbol under infoga men det ska oxå finnas ett snabbkomando.. hmm.. *funderar*

fast å andra sidan hittar du det som symbol kan du ju använda ersätt-metoden under "menyn" redigera.

lycka till

2006-11-14 @ 19:11:03
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Daniel

Talstreck, eller i alla fall ett längre streck gör du genom att trycka ner alt-knappen och samtidigt trycka ner 0150 (men inte på samma gång) på siffertangentbordet till höger.

2006-11-15 @ 18:21:16
URL: http://stevemckagan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0