Lika barn leka bäst

Nu när jag har varit instängd så länge i mitt skrivande har jag en otrolig lust att mingla och vingla från ett party till ett annat. (fast en anledning till att jag skriver är att jag är så dålig på mingel och vingel ;) Well, well... Igår var jag på Poetry Slam-final och ikväll på en annan poesigrej där jag framförde en av mina dikter.

Älskar att röra mig i miljöer där kreativiteten flödar och där jag känns på riktigt...
på jobbet (biblioteket) är jag en helt annat person. Så svårt att prata med folk som följer TV-såpor och jämför priser på olika supermarkets (jag säger inte att alla författare har kastat ut TV-n genom fönstret och bara äter mögliga brödkanter, men ni vet vilka ni är;)

Vill inte vara snobbig heller... ( kanske behöver jag gå en kurs i "small talk" ) tror mest det är en slags identitetskris... Träffat ganska många som jobbar inom vård och omsorg och då känner jag mig otroligt otillräcklig och lat som skriver istället för att rädda liv...
Ursäkta att mitt huvud är helt snurrigt efter alla sena konversationer igår natt och ikväll. Men kom ändå fram till att om man skriver något som berör någon på ett sätt eller annat har man i alla fall bidragit till att göra världen bättre... eller?

Kommentarer
Postat av: Svinto

Alla räddar nog världen på sitt eget vis. Om en författare bara skulle umgås med konstnärer så kan den ju bara skriva om konstnärslivet sedan... stort sett...Att vara kreativ behöver ju inte heller betyda att man håller på inom ett speciellt område som anses fint, dvs skriver, målar osv... Den som arbetar inom vården kanske sitter och samtalar med de gamla eller har en väldig känsla för människor. eller gör kreativa saker med dem.

är det inte också elakt att sortera in människor på det viset? och lite arrogant att inte vilja förstå sig på hur en människa som helt skiljer sig från en själv fungerar. det är ju det som är det mest spännande med livet, att förklara hur man själv känner och jämföra det med hur någon annan tycker? Dessutom blir det svårt att sortera alla har ju sin tråkiga sida... jag som jobbar på ICA tex, det är ju urtrist i andras ögon. men JAG älskar det. Sortera mjölk och det du vet!

Jag tror att alla är kreativa, det är bara upp till en person att vara kreativ nog att se det! Jag har en kompis som inte tycker att hon är alls kreativ men hon hittar och sätter ihop de mest snygga klädesplagg jag sett! hon ser skitcool ut.

2006-11-08 @ 12:05:15
Postat av: Svinto

Sedan är det klart att det är skönt att umgås med liksinniga ibland. Men kanske är det en större utmaning att förstå vad kreativitet är i ett annat sammanhang än det där man har ett namn på det?

2006-11-08 @ 12:10:40
Postat av: Svinto

Får jag skriva ut bilden på dig mellan de två stenarna och ha i partyboken? Den avr så fin!

2006-11-08 @ 13:02:16
Postat av: låtta

jaaaa kolla sånt. jag vill gå på poesi! jag har undervisat en elitklass i skrivande idag. HA! det är en unik upplevelse!

2006-11-08 @ 17:05:48
URL: http://kreckla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0