Lika barn... DEL TVÅ

ANGÅENDE FÖRRA INLÄGGET:

Tack Sara för kommentarerna till mitt förra inlägg. Jag var något "klumpig" i mitt sätt att uttrycka mig. (gick tillbaka och ändrade lite) Förlåt att jag generaliserar så mycket. Håller med om att ALLA är kreativa på på ett sätt eller annat, men det finns många som GLÖMMER BORT sina drömmar och blir uppslukade av t ex ett jobb... (och visst är det lika "fint" att måla tavlor som det är att måla väggar eller blomkrukor eller sy kläder eller prova nya recept) Kanske det handlar mer om att vara aktiv eller passiv?

Också sant att om man bara umgås med lika barn utvecklas man inte som människa och har inget att skriva om. Otroligt många författare använder ju författare/konstnärer/fotografer/filmare/musiker som karaktärer och det kan bli väldigt långtråkigt. (Fast i vilka kretsar man känner sig BEKVÄM och SOM SIG SJÄLV är en annan fråga...)

Jag är medveten om att jag tänker för mycket på mig själv och för lite på andra. (alla som jobbar inom vård och omsorg är mina hjältar!) Försöker att bli bättre på att "leva" samtidigt som jag vill utforska mitt skrivande. Funderar på att göra voluntärjobb eller resa och göra helt andra saker för att få inspiration. Det mesta jag skriver om kommer faktiskt från den tiden innan jag började skriva på allvar (upp till 20 år) Men när jag bara "levde" blev livet lite för spännande och jag var tvungen att stänga in mig och skriva... Det går i cirklar...

(En liten förändring i mitt liv just nu är att jag ska ge svenskalektioner till en engelsk kille, som har tappat kontakten med sin svenska mamma)

Kommentarer
Postat av: Svinto

Det låter spännande med alla dina ideer. Själv är jag sjuk, så det går sisådär med skrivandet. Men imorgon får jag hoppas jag mår bättre. Du får berätta mer om den där killen du ska lär svenska, låter spännande! Hur ska du lägga upp det? Svenska böcker, vad?

2006-11-08 @ 22:42:42
Postat av: Antoniohedvig

What a cool web site. Love the pages you have on motivation, keep up the work I hope to read more soon.

2009-05-25 @ 11:37:47
URL: http://antoniohedvig.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0