För mycket gympa...

Tack för alla kloka kommentarer! Förläggaren på Författarhuset hade visst mer tid än han trodde (eller så är min bok så bra att han inte kan lägga den ifrån sig;) I alla fall så har han plöjt igenom halva mitt bearbetade manus nu och ska skicka det till mig med kommentarer...

Spännande...

En sak som han redan har kommenterat är att det är FÖR MYCKET GYMPA. Att jag tappar fart... Jag har ju redan strukit orienteringslektionen... nu måste jag ta bort något mer. Snyft... Kanske Amanda och Maries egna lektion (Frigörande dans). I don't know...

Hjärnan börjar jobba igen...

Men jag har haft lite "lov" denna veckan. (I våras gick jag igenom självstudiekursen "Artist's way" (öka din kreativitet) av Julia Cameron och grundprincipen är att förutom skriva morgonsidor (3 A4) ska man dejta sig själv en gång i veckan, gärna göra något nytt eller bara göra något riktigt kul ) Igår gick jag på en fotoutställning och efteråt satte jag mig på ett cafe och påtade med några dikter. Avslutade kvällen med att göra ett collage till Skys födelsedag. Älskar att göra collage. Klippa och klistra ihop bilder som redan existerar, fast på ett nytt sätt...

Kommentarer
Postat av: Svinto

Jo det ÄR nog lite mycket gympa, vet at jag har sagt det förut... men jag tänkte det mer som att gympa var det ämnet där Amanda verkligen levde upp, att hon gilalde gympan...mycket för att hon har lite problem med att äta och så...sådana personer brukar ju gilla att träna och sådant... kanske skulle du lägga in lite mer sådan problematik där för att göra gympakapitlen viktigare...? Typ bara nån mening om att hon måste gå ner i vikt att nån annan är smalare än hon eller nåt... hon snackar ju jämt om jeansstorlekar annars varför inte här?

En annan grej! När r det du kommer till mig?

PLUS. Är du intresserad av en bok om grekisk litteratur... jag har råkat köpa dubbelt... den heter "grekisk litteratur, dikter och prosa" och är med i en serie som heter "Litteraturens klassiker"... Annars ger jag den till min mamma!

2006-11-12 @ 10:37:23
Postat av: Svinto

glömde en sak: KRAAAAAAM!

2006-11-12 @ 10:38:13
Postat av: Svinto

Vi msåte planera också tills du kommer, vad vi ska göra... jag röstar för mysig hemmakväll med kortisar och glögg...eller nåt sådant... mycket mer hinner vi ju inte om det bara är en natt... vi har ett apotek 3 min från vår lägis så du kan inhandla saker på också...å så kan vi äta pizza...

2006-11-12 @ 14:10:06
Postat av: låtta

när tove bodde i london sände hon mig ett kollage medord i. en sorts manifest. det är så roligt med kollage. med idén, utförandet, tanken.

jag sänder dig dikter snaart. jag har inte usb-minnet med mig när jag finner internet, därav dröjande. behöver tanke och tänkande kring dem!

2006-11-12 @ 15:17:19
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: låtta

poesi poesi poesi i londooooooon!!

2006-11-12 @ 15:20:00
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: annalivet

jag gjorde en del collage på 80talet när ni var bebisar. kul att det verkar vara i ropet igen. idag är det fars dag och jag har firat farsan ute i åkersberga med tårta och middag. jag vill också till london!

2006-11-12 @ 21:06:37
Postat av: annalivet

angående jympan, så tycker jag inte att du ska ta bort jossans pass eller när marie och amanda hämtar medicinbollen hos jonte. fridansen blir nog bra. orienteringen vore också synd, det är ju där marie och amanda hittar varandra liksom. men i mitt skolliv var det jympan och syslöjden som satte mest spår. där hann man snacka och mobba/mobbas.

2006-11-12 @ 21:09:52
Postat av: annalivet

angående jympan, så tycker jag inte att du ska ta bort jossans pass eller när marie och amanda hämtar medicinbollen hos jonte. fridansen blir nog bra. orienteringen vore också synd, det är ju där marie och amanda hittar varandra liksom. men i mitt skolliv var det jympan och syslöjden som satte mest spår. där hann man snacka och mobba/mobbas.

2006-11-12 @ 21:11:48
Postat av: Troyalicia

Great .Now i can say thank you!

2010-04-22 @ 12:31:16
URL: http://troyalicia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0