Gror i min hjärna

Idag satt jag i trädgården, som är en fyrkantig stenplätt med några vildvuxna blomkrukor och läste igenom första delen av min bok. Drack pulverkaffe och gjorde anteckningar. Mest blev jag förvånad över hur bra boken faktiskt är, men den kan bli ännu bättre! Vissa kapitel tråkade ut mig- ogräset måste bort! Men funderade också på att lägga till dagboksanteckningar/brev.

Författarhuset vill att jag ska jobba med följande punkter.
1. korta ner med 10%
2. öka dramat på slutet
3. göra karaktärerna något djupare.
Om någon har tips att ge är jag tacksam ;)

Det gror i min hjärna. Skönt skapande tillstånd, när allt annat kvittar.

Kommentarer
Postat av: Svinto

Hejsvej, jag kommenterar din bok här, då får du det snabbare och jag kan följa dig i ditt arbete :o) mycket smart ide med denna dagbok på det viset... jag tycker också det verkar svårt att fördjupoa karatärerna... det enda jag kan tänka mig är att i en del kapitel (ska försöka hitta några exempel) går det lite väl fort... du vet du beskriver någonting noggramt i början och man förväntar sig ett lika noggrant beskrivet slut men sedan går det så fort och kapitlet slutar... jag msåte nog verkligen hitta nåt exempel... men jag menar att man får inte avsluta ett kapitler för snabbt...eller får å får förresten :o)

jag tycker nog att du kan skriva lite mer saker som amanda tänker utan att skriva läsaren på näsan...

2006-08-07 @ 20:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0